Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, July 9, 2012

Sahabat Sejati :')


Assalamualaikum (: 

hari ni aku just nak story tentang 'sahabat sejati'
aku rasa korang semua mesti ade sahabat sejati kan ? yep , aku pun ada , but , 
biarlah jadi rahsia antara aku dan diri aku , chewahhh , hehe . bagi aku la kan , 
mempunyai sahabat sejati ni lebih berharga daripada memiliki seribu sahabat 
yang hanya mementingkan diri sendiri . am i right ? :) menolong rakan kita 
dalam kesusahan maybe agak sukar , tapi bila kita dah tolong dia , percayalah 
yang kita akan dapat rasa persahabatan mempunyai nilai yang indah . kann ? 
alaa , sekali sekala bermasam muka + salah faham tu normal . mane nak tau 
dengan kejadian tu , kita dapat jadi lebih rapat dengan dia ? who's know rite ? 


tapi berdasarkan aku buat kaji selidik dengan Encik Google kan , ade statement
mengatakan bahawa "Seorang sahabat tidak akan menyembunyikan
kesalahan untuk menghindari perselisihan, tetapi kerana sayangnya 
tehadap rakan sejati , dia memberanikan diri menegur apa sepatutnya."
yep , maybe betul juga la . kalau kita diam ja , takmau tegur , tu ke nama kawan sejati ?
nope kan ? so think positive sebelum nak tegur .

so , pesanan aku . kalau kawan kau tu dah bermatia-matian tolong kau waktu 
kau susah , jangan senang-senang pergi kutuk dia dekat orang lain . ingat jasa
yang dia dah buat untuk kau . well , bak kata ombak rindu 'kita akan 
menghargai dia , bila kita kehilangan dia' . betul sangat la tu ! apa-apa pun ,
happy with your friend , dont fight-fight *broken english 


ha , diorang semua ni la kawan sejati aku <3 sayang diorang sangat-sangat .
tapi sayang , tahun depan kitorang akan berpisah , tahun ni last kita satu kelas
weh . aku akan rindu korang . :'( <3







No comments:

Post a Comment